Do niebezpiecznego incydentu doszło w Świętochłowicach, gdzie 36-letnia kobieta straciła ponad 24 tysiące złotych w wyniku oszustwa. Po wystawieniu przedmiotu na popularnym portalu sprzedażowym, padła ofiarą manipulacji ze strony rzekomego kupującego. Oszustwo miało miejsce poprzez fałszywe e-maile oraz niebezpieczne rozmowy telefoniczne z domniemanym konsultantem bankowym.
Kobieta, wystawiając towar na portal sprzedażowy, nawiązała kontakt z osobą zainteresowaną zakupem. Oszust zasugerował, że ma problemy z dokonaniem przelewu przez system serwisu, w związku z czym poprosił o kontakt mailowy. Po wysłaniu wiadomości zauważyła, że zniknęła z jej skrzynki, co zaniepokoiło ją, jednak postanowiła skorzystać z opcji „pomoc” w nieodebranej wiadomości, co okazało się brzemienne w skutkach.
Po przekierowaniu na fałszywą stronę banku, kobieta podjęła próbę logowania, która jednak zakończyła się niepowodzeniem. Wkrótce potem zadzwonił do niej mężczyzna, który podając się za pracownika banku, poprosił o zwrot nadpłaty rzekomego kupującego poprzez kody BLIK. W wyniku jego instrukcji, kobieta dokonała 20 transakcji, przekazując oszustowi znaczne sumy pieniędzy, które szybko zniknęły.
W związku z tym zdarzeniem przedstawiciele lokalnej policji apelują o czujność i ostrożność podczas korzystania z portali sprzedażowych oraz bankowości internetowej. Przypominają, że nigdy nie należy klikać w linki przesyłane przez osoby kontaktujące się w sprawie transakcji. Policja zaleca, aby wszelkie działania związane z bankowością były wykonywane jedynie na oficjalnych stronach internetowych, a dane do logowania i kody BLIK nie były udostępniane osobom trzecim.
W celu zwiększenia bezpieczeństwa, konieczne jest zwracanie uwagi na komunikację z kontrahentami, czy to przez e-mail, czy telefonicznie. Oszuści często podszywają się pod prawdziwych konsultantów banków, dlatego ważne jest, aby w wątpliwych sytuacjach skontaktować się z bankiem za pomocą oficjalnych kanałów kontaktowych. Bezpieczeństwo na portalach sprzedażowych i w bankowości internetowej leży w rękach każdego użytkownika.
Źródło: Policja Świętochłowice
Oceń: Ostrzeżenie przed oszustwami na portalach sprzedażowych: Strata 24 tys. złotych przez metodę „na BLIK”
Zobacz Także