Nowa odsłona kampanii #ZnamTeNumery uczy seniorów o niebezpieczeństwie oszustw internetowych


W Świętochłowicach zainaugurowano kolejną odsłonę ogólnopolskiej kampanii społecznej #ZnamTeNumery. Akcja, której celem jest uświadamianie seniorów o zagrożeniach związanych z oszustwami internetowymi, wprowadza innowacyjne podejście, wykorzystując sztuczną inteligencję. W ramach kampanii mieszkańcy mogą się zapoznać z działaniami oszustów i nauczyć się, jak ich unikać, dzięki przygotowanym materiałom edukacyjnym.

Inicjatorem akcji są Komenda Główna Policji, Telewizja Puls oraz ekipa serialu „Lombard. Życie pod zastaw”. W ostatnich dniach zrealizowano pierwszy etap kampanii, który polegał na emisji wideo ilustrującego działania oszustów. Użytkownicy, wchodząc na specjalną stronę internetową, zostali skierowani na dedykowaną platformę edukacyjną, gdzie mogli zapoznać się z informacjami pomagającymi unikać zagrożeń.

20 listopada rozpoczął się drugi etap kampanii, w którym w skład wchodzą spoty telewizyjne oraz materiały graficzne wyjaśniające, jak działają oszuści stosujący sztuczną inteligencję. Policja planuje zintensyfikować działania informacyjno-edukacyjne, skierowane szczególnie do osób starszych. Partnerzy kampanii, w tym media, organizacje i instytucje, kontynuują pracę nad jej promocją, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu oraz potrzebie informowania seniorów o dostępnych narzędziach ochrony przed oszustwami.

Źródło: Policja Świętochłowice


Oceń: Nowa odsłona kampanii #ZnamTeNumery uczy seniorów o niebezpieczeństwie oszustw internetowych

Średnia ocena:4.5 Liczba ocen:13


Zobacz Także