W Świętochłowicach zainaugurowano kampanię informacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości społecznej o systemie Child Alert, mającym na celu poszukiwanie zaginionych dzieci. Inicjatywa, zrealizowana przez T-Mobile Polska oraz Komendę Główną Policji, ma pomóc w szybkiej reakcji w sytuacjach zagrożenia życia dzieci. Celem kampanii jest także pobudzenie solidarności społecznej w poszukiwaniach najmłodszych, którzy mogą być w niebezpieczeństwie.
W Polsce każdego roku dochodzi do około dwóch tysięcy zgłoszeń dotyczących zaginięć małoletnich. Mimo, że wiele z tych przypadków kończy się pozytywnie, niektóre wymagają zastosowania natychmiastowych działań. System Child Alert funkcjonuje od 2013 roku, a jego uruchomienie zawsze jest związane z realnym zagrożeniem zdrowia lub życia dziecka. Historia tego systemu sięga 2015 roku, kiedy to po raz pierwszy użyto go do szybkiego publikowania wizerunku zaginionego dziecka.
W ramach kampanii, każdy klient T-Mobile Polska ma szansę przyczynić się do bezpiecznego powrotu zaginionych dzieci. Dzięki natychmiastowej wysyłce wiadomości MMS, osoby korzystające z usług operatora mogą szeroko współpracować w celu rozwiązywania krytycznych sytuacji. Aby uczestniczyć w programie powiadomień Child Alert, klienci mogą wysłać darmowego SMS-a lub skorzystać z aplikacji „Mój T-Mobile”, co umożliwi im otrzymywanie aktualnych alertów bezpośrednio na swoje telefony. Dzięki tej współpracy, każdy obywatel ma możliwość włączenia się w działania mające na celu odnalezienie zaginionych dzieci, co czyni kampanię jeszcze bardziej znaczącą dla społeczności lokalnej.
Źródło: Policja Świętochłowice
Oceń: Nowa kampania informacyjna T-Mobile Polska i Policji w sprawie Child Alert
Zobacz Także



