Biuro Ruchu Drogowego KGP rozpoczyna akcję informacyjno-edukacyjną pn. „Myśl Trzeźwo”, która trwać będzie od 30 grudnia 2024 r. do 15 stycznia 2025 r. W ramach inicjatywy, w partnerstwie z firmą Neptis S.A., operatora komunikatora Yanosik, promowane będą działania mające na celu uświadomienie kierowcom skutków prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu. Celem kampanii jest nie tylko informowanie o potencjalnych zagrożeniach, ale także wskazywanie na odpowiedzialność prawną związana z tym przewinieniem.
W trakcie kampanii organizatorzy pragną podkreślić, że każdy kierowca jeżdżący pod wpływem alkoholu staje się zagrożeniem nie tylko dla siebie, ale również dla innych użytkowników dróg. W kontekście zbliżających się imprez sylwestrowych i karnawałowych, przypomniano o konieczności zapewnienia sobie bezpiecznego powrotu do domu. Osoby planujące spożycie alkoholu powinny zawczasu pomyśleć o alternatywnych środkach transportu.
Rok 2023 przyniósł 13 827 843 badania kierowców na obecność alkoholu, co wskazuje na wysoką skuteczność działań policji w tej kwestii. Współczesne statystyki jasno pokazują, że ryzyko bycia zatrzymanym za prowadzenie pod wpływem alkoholu jest znaczące. Akcja „Myśl Trzeźwo” będzie promowana w sieci oraz w aplikacji Yanosik, gdzie użytkownicy znajdą edukacyjne materiały dotyczące konsekwencji prawnych i obszerną wiedzę na temat poruszania się po drogach w stanie trzeźwym. Dodatkowo, akcja zostanie wsparta emisją spotów informacyjnych na ekranach LED w przestrzeni publicznej.
Źródło: Policja Świętochłowice
Oceń: Akcja „Myśl Trzeźwo” – Bezpieczeństwo na drogach
Zobacz Także